dilluns, 25 de gener del 2016

Nadal 2015-2016: el delta del Llobregat

El 07/01/2016 vaig anar al delta del Llobregat amb l'objectiu d'observar les espècies hivernants regulars i, si era possible, veure o trobar-ne alguna de no tant freqüent.

A les 8:50 estava davant del punt d'informació esperant a que obrissin l'accès a la reserva natural (obren a les 9:00). Mentres, feia un cop d'ull amb el telescopi els camps del voltant per a veure si hi havia quelcom interessant. A banda dels omnipresents bitxacs comuns (Saxicola rubicola), grassets de muntanya (Anthus spinoletta), titelles (Anthus pratensis) i cotxes fumades (Phoenicuros ochruros), destacava una figura marronosa... 1 torlit (Burhinus oedicnemus)! Au escassa com a hivernant al delta.

Un cop oberta la reserva, em vaig dirigir a les maresmes de cal Nani on, com a més destacat, vaig veure 1 esparver vulgar (Accipiter nisus) i 1 griva cerdana (Turdus pilaris).

esparver vulgar
Més endavant, vaig arribar a la llacuna de Cal Tet, i hi vaig estar una estona per intentar veure el bitó (Botaurus stellaris), ocell hivernant força escàs al delta del llobregat. Després d'una hora i mitja cercant-lo sense resultats, em vaig dirigir cap a la bassa de Ca l'Arana on, com és de costum en els últims anys, hi hivernen entre 1 i 3 morells xocolaters (Aythya nyroca). En vaig poder veure un!!!

Finalment, em dirigí a la platja de Ca l'Arana. Per mi, aquest és el millor lloc del delta per observar limícoles. Aquest cop, però, n'hi havia molt pocs i estaven força lluny. Sort de les aus marines, que estaven a prop de la costa i hi havia diferents espècies, entre les quals destaquen unes 30 baldrigues balears (Puffinus mauretanicus), 6 mascarells (Morus bassanus), 1 paràsit gros (Stercorarius skua) i 1 gavot (Alca torda).

Cabussets

cabusset

corb marí gros

corb marí gros, morell cap-roig, ànec xiulador, ànec cullerot, ànec collverd i ànec griset
oca vulgar
ànec griset i fotges vulgars
fotografia testimonial del morell xocolater
arpella vulgar
fotges vulgars


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada