diumenge, 17 de gener del 2016

Nadal 2015-2016: la Seu d'Urgell

Hola! Benvinguts a aquest blog! Aquí compartiré les meves observacions ornitològiques arreu de Catalunya i, si pot ser, acompanyades amb fotografies. Espero que us agradi!

En aquesta entrada, us faré un resum de les observacions més interessants realitzades durant les passades vacances de Nadal., repartides entre la Seu d'Urgell, la plana de Lleida i el delta del Llobregat.

Comencem per la Seu:

El dia 29/12/2015 vaig anar amb els meus cosins a cercar el pela-roques (Tichodroma muraria) a les muntanyes d'Oliana, al sud de la comarca de l'Alt Urgell. Després d'una bona caminata per nombrosos barrancs, ens asseguerem damunt d'una roca per dinar, cansats de cercar l'au sense resultats. Ben dinats, quan ja ho plegavem tot per seguir l'excurció, vam veure un ocell de petit tamany, discret i àgil que volava damunt nostre i que es va aturar a la roca del costat. Sí!! el pela-roques (BIMBO)!!!! I no un, sinó dos!!!
A la tornada, quan ja estavem dins del cotxe tornant cap a la Seu, una taca blanca entre cavalls em crida l'atenció... 1 esplugabous (Bubulcus ibis)!! Encara que a nivell català és molt comú, a nivell comarcal és una autèntica raresa a l'hivern!

Pela-roques

Esplugabous
El 02/01/2016 em vaig dirigir al parc del Segre (dins la ciutat de la Seu d'Urgell) amb l'objectiu d'observar un grupet de pinsans mecs (Fringilla montifringilla) que s'estava veient des de finals de novembre en aquest lloc. No va ser molt difícil trobar-los. En total vaig contar 11 exemplars (6 femelles i 5 mascles).

Pinsà mec







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada